Alla inlägg den 29 januari 2012

Av susanne - 29 januari 2012 17:09

Så kom den då till sist söndagen, veckans mest trista dag i mitt tycke. Hela långa veckan ligger iof framför oss alldeles orörd men ändå står söndagen på något sätt still. Okej jag vet - det är ju vilodagen.

Efter en god natts sömn och frukost som stod serverad vid 10-tiden gick jag upp och då visade den sig - solen. Den värmer faktiskt också - men vad gör mer är att den visar hur förtvivlat dammigt det faktiskt är och den visar mig precis hur kladdiga skåpsluckorna i köket är fast jag torkade dom grundligt i förrgår!

Dotterns hälsotillstånd är oförändrad men hon är i alla fall så pass pigg så vi ska ut och övningsköra. Det blir 7 mil ungefär på små, stora vägar och inne i stan - det går riktigt bra med tanke på att hon började köra en vecka efter nyår, hon fattar galoppen och jag är faktiskt inte rädd att åka med.

Så hände det då igen igår att en jägare blev riven av en björn - är jag förvånad eller inte. Det är aldrig vi vanliga dödliga som inte jagar som träffar på argsinta björnar utan alltid och då menar jag alltid jägare. Nu visade det sig att björnen inte bara hade blivit väckt ur sitt ide utan den var även skadeskjuten - inte konstigt att den gick till attack.

Låt de vila djuren få sova sin vintersömn - och låt det vilda sköta sig självt för om inte människan lägger sig i allt skulle allting nog se annorlunda ut.

Kommer helt osökt att tänka på något helt annat som får mig att småskratta. För en massa år sedan innan jag hade fjärrkontroll till TV:n så hade jag besök av killkompis. Det var faktiskt en söndag och vi satt och slötittade på TV:n då han helt plötsligt frågar mig var jag har fjärrkontrollen!! Näe någon sådan har jag inte svarade jag och han tittade lite finurligt på mig. Du eller jag säger han då och tillägger sen att " Susanne om man tänker riktigt mycket på den kanalen man vill se på så kanske vi slipper att resa på oss för då kanske den kopplar om av sig själv" - vad tror ni hände sen? Jag skrattade så jag fick ont i magen - kanske låter det inte så roligt men i sitt sammanhang var det skoj!

Nu väntar megasupersizedisk - och jag antar att ingen tar jobbet ifrån mig.

 Har haft min far här på middag idag, slottsstek fick det bli och det blev inte mycket kvar så jag antar det var gott!

Hoppar ur startblocken och tar en apelsin först - sen ner i diskbaljan så får det bli!

Ovido - Quiz & Flashcards