Direktlänk till inlägg 22 oktober 2012

Det fria ordet!

Av susanne - 22 oktober 2012 20:09

Jösses vilken dag - att klockan 06:00 på morron vakna till att brunnsborrning startar i tomten intill och hela huset vibrerar är inte den bästa start men vad gör man, öronproppar och somna om lite till vibrationer i huset!!!

Allting går bara man är trött - lite att gilla läget så att säga.

Disig morgon men sen kommer NÄSTAN solen fram - underbart att kunna se solen el. delar av den två dagar i rad. Men hösten hälsar i vilket fall på ordentligt nu och det är bara att förbereda sig på att snart är det vintertid, mörkt, kallt, jul och så ett nytt år med nya möjligheter.

Född att tänka och fundera som jag alltid gör ploppar vissa saker upp i huvudet titt som tätt t ex om vem som har rätt att döma, kommentera, vad får vi/eller inte får, vad kan vi uttrycka, vilka får uttrycka sig - listan kan göras lång.

Jag är av naturen "rakt på sak" detta har dock sina konsekvenser att man kan få stå till svars och det kan blåsa lite kallt runt kring mig ibland - men det är det värt helt klart eftersom det lättar både i huvud och hjärta.

Jag har under en längre tid gått i terapi var fjortonde dag och det har naturligtvis hjälpt mig att kunna få utlopp för vissa synpukter, tankar mm men även bloggandet är ett sätt för mig att kunna lätta på trycket. Bloggandet är även ett sätt att få respons på det jag skriver och kontakt med nya människor som blir mina followers.

Vissa tycker nu inte att man ska uttrycka vad som helst på Facebook - varför inte, är vi för finkänsliga kanske? Bloggar man offentligt, Twittrar, är skribent eller ngt liknande är det fria ordet tämligen väldigt FRITT och vi har ju faktiskt yttrandefrihet i Sverige.

Har du tur kan du t o m få vara med en fredagskväll i Skvalan på bästa sändningstid och kasta skit på offentliga personer!!! Det är okej men att skriva vad du tycker och tänker på Facebook är inte okej för en del - då undrar jag vad som är skillnaden?

För mig är det ingen skillnad alls.

Kanske är det som så att de som tycker att man borde skriva med lite mindre bokstäver är för rädda för att skriva el. säga vad det tycker om saker och ting!

Jag har under hela min uppväxttid blivit uppmuntrad att säga som det är för det lönar sig i längden - med kvitto i handen kan jag säga att det helt klart gör det. Ett annat kvitto som  du får är att du får även veta vilka dina sanna vänner är!!

Så mitt tips är var inte rädd säg som det är, vinn vänner alternativt kommer du förlora ett helt knippe men de som finns kvar kommer att finnas där resten av ditt liv! Det är ingen mer än du själv som kan känna det du känner och det är ingen mer än du själv som vet vad du tänker och tycker.

Gillar jag monarkin, Reinfeldt, Rapport, hårdrock, vegetarisk mat - ja då säger jag det och då tycker jag ju det!

Ha en go kväll!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av susanne - 12 oktober 2013 00:35

Visst var det en helt vanlig torsdag och en helt vanlig fredag men något hade hänt....jag hade fått klorna i mig - kärleken hade nog slagit rot faktiskt. Det var länge sen - jag är en person som är avvaktande och lyssnar, känner av - detta beror på e...

Av susanne - 12 september 2013 15:47

Vissa dagar känns bara så där bra när man vaknar fast klockan är okristligt tidigt. Den här dagen skriver vi 12 september men det hade lika gärna kunnat vara i juli för så vackert är det utanför mitt fönster och jag känner mig lycklig inombords och...

Av susanne - 6 juli 2013 10:15

Sitter ensam i mitt kök efter en minst sagt turbulent vecka. Solen skiner in på min rygg och livet är lätt att leva en dag som denna - det spritter i benen för nu är sommaren här och jag som inte ens är en sommarfantast! Gårdagens första riktiga ...

Av susanne - 23 november 2012 16:16

Kan någon fatta hur fort tiden går? Det är fredag idag igen och jag tycker inte det är länge sen det var fredag.....det är måndag och så helt plötsligt fredag. Nästa helg är det första advent och vi får tända det första ljuset i staken! Själv har...

Av susanne - 22 november 2012 17:08

Nu har det blivit så där igen - jag har helt enkelt inte haft kraft och ork att skriva här på bloggen men nu inför jul ska jag försöka vara lite aktivare med mitt bloggande. Har sett solen här i Skövde idag - härligt...inte för det var så många str...

Ovido - Quiz & Flashcards