Direktlänk till inlägg 26 juni 2012

Sommarsyndrom

Av susanne - 26 juni 2012 17:07

I vår familj brukar vi alltid ställa oss frågan när det börjar bli vår "vad är det som kommer hända i sommar nu då?

För de flesta innebär sommar en massa sol, resor, bad och annat kul. Jag kan säga i vår familj har det bara varit fyllt med diverse tråkigheter de senaste 10 åren - hoppas ni orkar lyssna så ni inte slutar läsa här jag har lite annat att berätta om längre ner i bloggen!

Nåväl hur det nu var förra sommaren var rätt lindrig jag kan ju säga att det är dottern som har stått för största delen på händelsekontot!!!

Förra sommaren och sen bakåt......cysta på foten vilket ledde till operation, jag fick åka in akut i ambulans till sjukhuset efter biverkan av medicin, sen kommer jag inte ihåg allt i kronologisk ordning men ungefär så här har det sett ut åren innan:

Blodförgiftning med diverse komplikationer, mysko sår på ben 1, året efter ben 2.....necrobiosis lipodica - 2 % av befolkningen blir drabbade, min mamma blir akut sjuk i början av juni och där var den sommaren över - avlider senare i september samma år, främmande kropp i ögat med akutvård som följd, några år tidigare min far ramlar ner från en stege när han jobbar och krossar hälen!!!

Detta är vad som är färskt i minnet just nu! Jo just det vi hittade ju farfar 99 år gammal på golvet i juni förra sommaren strax innan midsommar - inget brutet behövde bara lite renovering på sjukhuset och så tillbaka till eget boende.

Ja så ser det ut i min familj och snart here we go again - dottern har fått tillbaka sin cysta och har svår att gå - så nu är det med all säkerhet en ny operation på G.

Nåväl midsommar har förflutit och vi har haft det jättehärligt med svampplockande, lite turnerande med bilen, ätit gott, umgåtts!

Imorron är det stora dagen D för dottern och hennes trilskande körkort - muntligt prov. Efter 5 försök skriftligt och med ett enda fels marginal så provar hon muntligt och jag är säker på att nu går det bra.

Sitter och drömmer mig iväg till London - lyssnar till soundtracket till The Phantom of the opera och mår så bra. Tänker på att så priviligierad jag är som har fått se och möta denna fantastiska musik och musical och inte minst få träffa Peter efteråt.

Inte en droppe regn på en hel vecka i London och när jag står på flygplatsen börjar regnet smattra mot flygterminalen - då har man flyt i dubbel bemärelse.

Nu får det bli sladd ur här för åskan mullrar en bit bort - dagen har i alla fall inneburit en långpromenad i strålande sol och vi klarade oss utan regn fram till klockan halv sex på kvällen!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av susanne - 12 oktober 2013 00:35

Visst var det en helt vanlig torsdag och en helt vanlig fredag men något hade hänt....jag hade fått klorna i mig - kärleken hade nog slagit rot faktiskt. Det var länge sen - jag är en person som är avvaktande och lyssnar, känner av - detta beror på e...

Av susanne - 12 september 2013 15:47

Vissa dagar känns bara så där bra när man vaknar fast klockan är okristligt tidigt. Den här dagen skriver vi 12 september men det hade lika gärna kunnat vara i juli för så vackert är det utanför mitt fönster och jag känner mig lycklig inombords och...

Av susanne - 6 juli 2013 10:15

Sitter ensam i mitt kök efter en minst sagt turbulent vecka. Solen skiner in på min rygg och livet är lätt att leva en dag som denna - det spritter i benen för nu är sommaren här och jag som inte ens är en sommarfantast! Gårdagens första riktiga ...

Av susanne - 23 november 2012 16:16

Kan någon fatta hur fort tiden går? Det är fredag idag igen och jag tycker inte det är länge sen det var fredag.....det är måndag och så helt plötsligt fredag. Nästa helg är det första advent och vi får tända det första ljuset i staken! Själv har...

Av susanne - 22 november 2012 17:08

Nu har det blivit så där igen - jag har helt enkelt inte haft kraft och ork att skriva här på bloggen men nu inför jul ska jag försöka vara lite aktivare med mitt bloggande. Har sett solen här i Skövde idag - härligt...inte för det var så många str...

Ovido - Quiz & Flashcards