Alla inlägg under juli 2013

Av susanne - 6 juli 2013 10:15

Sitter ensam i mitt kök efter en minst sagt turbulent vecka.

Solen skiner in på min rygg och livet är lätt att leva en dag som denna - det spritter i benen för nu är sommaren här och jag som inte ens är en sommarfantast!

Gårdagens första riktiga stora skörd av kantareller som ska stekas till grillköttet ikväll sitter som en smäck men nu först är det bara tyst - det är jag, vovven och undulaterna i buren. Dottern ligger och sover sin skönhetssömn.


Har inte varit här på länge, ibland blir frånvaron från bloggen så påtaglig och orken finns inte till allt även om jag har många bra ideér där inne i skallen.

Veckans första dag bjöd på en ambulansfärd för egen del och en fruktansvärt huvudvärk. Efter att ha spenderat 8 timmar på en brits på akutmottagningen fick jag åka hem. Måste säga att det är änglar som jobbar där trots att de får ta mycket skit!! När jag skulle hem halv fyra på morgonen kom fikat - hur en landstingssmörgås kan smaka så gott är svårt att förstå.


Tisdagen kom och ett besök på Läckö slott och Mathias Klums fotoutställning - ett tips för dig som vill se något alldeles speciellt och även den permanenta utställningen på detta fantastiska slott är utökad. Är någon intresserad av slottsopera så bjuds det på Sheakspeare i sommar också.


Garn, garn, garn.....nu ligger två beställningar på nätet och väntar på att få komma till mig. Kan ni tänka att dottern t o m hittade en SNYGG tröja så nu har jag 8 projekt som ska göras plus alla mina babyfiltar av mormorsrutor som väntar på att bli monterade. Det finns nog ett speciellt syndrom och det lider jag av GARNSYNDROMET! Men det är underbart att hålla i alla nystan av olika kvaliteter, kullörter och se hur arbeten växer fram.


Dotterns glädjeskutt igår när hon kom hem sent på kvällen går inte att beskriva i ord men jag ska försöka. Hon slängde sig kring halsen på mig efter att ha fått antagningsbesked till lärlingsutbildningen till florist. Efter en lång period av nej överallt så vänder allt känns det som både för henne och för mig!!!


Alla ni där ute fånga dagen för det kan bli för sent fortare än kvickt och allt är så föränderligt!

Ovido - Quiz & Flashcards