Direktlänk till inlägg 14 juli 2012

Ett eko av missnöje

Av susanne - 14 juli 2012 07:58

Att få vakna upp en sådan här underbar morgon i mitten av juli är något av det underbaraste som finns. Det är lördag och klockan är bara 06:00 men jag är pigg, alla verkar sova för allt är tyst. Jag går upp och sätter mig med goaste koppen på dagen och hämtar tidningen.

Det är skönt att ha positiva människor omkring sig som faktiskt ler emot vår vackra omgivning och som inte hakar upp sig så mycket på vädret.

Efter en tur igår i bilen så uppskattar man vårt vackra landskap och är ändå tacksam att det har regnat så allt är så grönt och vackert. Vad som kanske inte är så vackert är kanske att det står lite mycket vatten överallt.....men vi kan ju inte påverka det vi inte råder över - vädret och då spelar det ingen roll hur mycket man gnäller och spyr galla runt omkring sig för ingenting blir ju bättre för det.

Oavsett väder njuter jag av att jag faktiskt har det så oerhört bra - har det jag behöver och lite till.

Vi svenskar har en förmåga att uttrycka vår otacksamhet över när något blir dåligt som t ex vädret - för det är inte normalt....men vad är normalt. Skiner solen dag ut och dag in så är inte det normalt heller - jag vill iaf inte ha öken.

Vi har ett ypperligt tillfälle att odla våra intressen, kanske upptäcka nya saker att göra när det är som det är ute och tänk så mycket som finns att göra/se som inte är väderberoende.

Det bästa med sommaren och semestern är att man faktiskt inte behöver bry sig om några tider varken på morgonen eller kvällen, tänk att bara få vara vad skönt det är.

Bönderna klagar - jovisst det gör dom jämt...det är ett släkte som är skapt så!

Svensken klagar - han är skapt likadant!

Andra nationaliteter klagar mindre, kanske är de inte lika bortskämda som vi svenskar.

Är det inte skiftningarna som är så vackra - även om det skiftar mest i blött just nu. Köp ett par stövlar...ge er ut i skogen där finns mkt att hämta....det ska jag iaf göra - kantarellerna står som spön i backen. Blåbären håller på att mogna och är större än vanligt.

Har du en kamera ge dig ut och fota...det är ett nytt intresse att upptäcka.

Men snälla ni som går omkring som puttrande kittlar som håller på att koka över sluta med det för ingenting blir bättre - dessutom är det en stor energitjuv för er själva.

Min dag kommer gå i kamerans och naturens tecken, grillen ska fram - för inte ska regnet få hindra mig!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av susanne - 12 oktober 2013 00:35

Visst var det en helt vanlig torsdag och en helt vanlig fredag men något hade hänt....jag hade fått klorna i mig - kärleken hade nog slagit rot faktiskt. Det var länge sen - jag är en person som är avvaktande och lyssnar, känner av - detta beror på e...

Av susanne - 12 september 2013 15:47

Vissa dagar känns bara så där bra när man vaknar fast klockan är okristligt tidigt. Den här dagen skriver vi 12 september men det hade lika gärna kunnat vara i juli för så vackert är det utanför mitt fönster och jag känner mig lycklig inombords och...

Av susanne - 6 juli 2013 10:15

Sitter ensam i mitt kök efter en minst sagt turbulent vecka. Solen skiner in på min rygg och livet är lätt att leva en dag som denna - det spritter i benen för nu är sommaren här och jag som inte ens är en sommarfantast! Gårdagens första riktiga ...

Av susanne - 23 november 2012 16:16

Kan någon fatta hur fort tiden går? Det är fredag idag igen och jag tycker inte det är länge sen det var fredag.....det är måndag och så helt plötsligt fredag. Nästa helg är det första advent och vi får tända det första ljuset i staken! Själv har...

Av susanne - 22 november 2012 17:08

Nu har det blivit så där igen - jag har helt enkelt inte haft kraft och ork att skriva här på bloggen men nu inför jul ska jag försöka vara lite aktivare med mitt bloggande. Har sett solen här i Skövde idag - härligt...inte för det var så många str...

Ovido - Quiz & Flashcards