Alla inlägg under september 2012

Av susanne - 1 september 2012 00:14

Sitter och lyssnar till dansk musik och blir lite lyrisk och längtar hem - det är inte för inte som jag har vistats i Danmakr i 6 år! Jag längtar tillbaks ofta ofta - vi svenska människor är så stela och så annorlunda än våra nabor på många sätt - men det var inte det jag tänkte skriva om.

Vad jag vill berätta om ännu en gång är utanförskap!

Jag känner mig så utanför av många orsaker eftersom jag inte orkar hänga med, jag är sjukskriven, har just nu inga arbetskamrater alls fast jag har en arbetsplats, har inga vänner kvar - de flyr mig eftersom jag inte orkar hålla deras takt eller eftersom jag ibland kanske är osmidig och säger vad jag tycker!

Detta är trist - men ni som håller fast vid mig jag älskar er högt över allt annat för jag vet att jag är jobbig ibland, men ni förstår.

Att vara vän innebär ett ansvar, att förstå/förlåta, torka tårar, pusha och bara finnas till.

Av mina gamla klasskamrater finns ni där några stycken Charlotte ett stort tack du värmer, Eva du finns där och ger tummen upp likaså Christine. Sen finns det dom som accepterar mig som vän här och sen blockar mig utan att jag har gjort något....inte ens skrivit något mer än uppmuntrat. Hallå där kom ner från din höga häst om du läser det här. Jag minns där när du stod hos skolsyster och skulle ta blodprov...tanig, mager och bara storgrät - sköterskan blev förbannad och sa "nu får du ta ditt prov själv jag kan inte vänta längre"! Inget prov blev taget men du är tapper och har förmodligen en jättelycklig tillvaro som du tror du lever i - men ta inte miste på den för allt raseras väldigt snabbt.

Jag vill skänka tusen och åter tusen kramar till alla ni andra som stöttar och pushar mig här på FB och då inte minst Charlotte du vet hur det är och har varit tack för att du finns. Anette och alla andra okända o kända vänner tack till er också ni håller huvudet på mig högt över ytan.

Min samtalskontakt sa till mig för 2 veckor att jag skulle köträna för att komma över min panikångest - jag har kötränat flera gånger denna gånger....bra eller hur!

Ha nu en trevlig helg i solen - jag ska nog plocka lite svampar till även om det blev 40 l kantareller idag, men det skänker lycka och energi till vintern! Kra

Ovido - Quiz & Flashcards