Direktlänk till inlägg 24 augusti 2012

Underbara fredag

Av susanne - 24 augusti 2012 19:03

Jag är väl inte den som direkt har gjort mig känd för att vara först ur startblocken på morronen men idag var jag det. Har köpt nya gardiner till mitt sovrum som gör att det ser ut som natt även om det är dag så varje dag är en liten överraskning beträffande vädret. Så idag när jag drog ifrån gardinerna slogs jag av en strålande sol - jösses vilken dag är det första jag tänker o sommar fortfarande!!

Det är nog bara jag vaken i hela huset, tassar upp äter frukost, läser tidningen i min ensamhet och tystna - härlig start på dagen.

Gör ett snabbkik på datorn innan jag faktiskt måste ta tag i att ge mig iväg - ska till Sherwoodskogen idag.

Nu är jag hemma från densamma.....resultatet blev 40 liter kantareller -armarna är nog längre nu tror jag än i morse!!! Några liter lingon, lite blåbär och så en jättefin sommarbukett från pappas trädgård - buketten står på vardagsrumsbordet och bara lyser av sommar. En del är perenner och en del är frön jag sådde i våras och detta får jag skörda frukten av nu!

Imorron blir det syltning av svamp, Västerbottenpaj, lingonsyltskokning - kanske lite shopping också!

Så nu sitter jag här med ett glas rött vin, känner mig rätt nöjd med dagen faktiskt. Ja jag har gått och blivit med en blender också - en onödig pryl kanske men ändå kul att ha! Som lite kuriosa hur många gånger använde jag glassmaskinen innan den for iväg till bättre behövande!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av susanne - 12 oktober 2013 00:35

Visst var det en helt vanlig torsdag och en helt vanlig fredag men något hade hänt....jag hade fått klorna i mig - kärleken hade nog slagit rot faktiskt. Det var länge sen - jag är en person som är avvaktande och lyssnar, känner av - detta beror på e...

Av susanne - 12 september 2013 15:47

Vissa dagar känns bara så där bra när man vaknar fast klockan är okristligt tidigt. Den här dagen skriver vi 12 september men det hade lika gärna kunnat vara i juli för så vackert är det utanför mitt fönster och jag känner mig lycklig inombords och...

Av susanne - 6 juli 2013 10:15

Sitter ensam i mitt kök efter en minst sagt turbulent vecka. Solen skiner in på min rygg och livet är lätt att leva en dag som denna - det spritter i benen för nu är sommaren här och jag som inte ens är en sommarfantast! Gårdagens första riktiga ...

Av susanne - 23 november 2012 16:16

Kan någon fatta hur fort tiden går? Det är fredag idag igen och jag tycker inte det är länge sen det var fredag.....det är måndag och så helt plötsligt fredag. Nästa helg är det första advent och vi får tända det första ljuset i staken! Själv har...

Av susanne - 22 november 2012 17:08

Nu har det blivit så där igen - jag har helt enkelt inte haft kraft och ork att skriva här på bloggen men nu inför jul ska jag försöka vara lite aktivare med mitt bloggande. Har sett solen här i Skövde idag - härligt...inte för det var så många str...

Ovido - Quiz & Flashcards