Direktlänk till inlägg 22 november 2012

Tåget rullar vidare

Av susanne - 22 november 2012 17:08

Nu har det blivit så där igen - jag har helt enkelt inte haft kraft och ork att skriva här på bloggen men nu inför jul ska jag försöka vara lite aktivare med mitt bloggande.

Har sett solen här i Skövde idag - härligt...inte för det var så många strålar men en liten stund. November har inte varit så grå åtminstone inte där jag är!

Dagen har inneburit bullbak - jag har gjort kanelbullar, i och för sig bara på en halvliter mjölk men attans vad goda de blev - här ska smakas på bullar alldeles snart och så mjölk till då förstås.


Nästa vecka innebär ett JOBBIGT möte med Försäkringskassan, arbetsgivaren, läkare, psykolog - har dock förberett personalen från Försäkringskassan med lite foldrar angående epilepsi eftersom de alltid kommer helt okunniga om denna sjukdom eller rättare sagt dess symptom och hur den är för individen.

Nästa torsdag har jag mötet och på onsdagen träffar jag min psykolog för lite prat inför mötet - känns faktiskt väldigt jobbigt alltihop det här. Försäkringskassemänniskorna har jag aldrig träffat utan jag har bara erhållit en papperslapp med tid och att det är de här två som är mina nya handläggare.

För vilken gång i ordningen jag byter handläggare vet jag inte - några har varit bra, några har inte gjort något och några andra har varit paragrafryttare ut i fingerspetsarna - så vem vet vilken art dessa här är av?


Har de senaste dagarna sökt pengar ur stiftelser och fonder för pengar till tandvård och glasögon. Det är ju som så här när man är sjukskriven länge så har du precis så du klarar dig inte ett öre mer och just tandvård är väl en sådan sak som får stå tillbaka.

Men fick idag svar per telefon från herre vid namn Carlsson (himla trevligt efternamn) att mina ansökta medel skulle beviljas. Tror ni jag blev glad nu kan jag börja le igen.

Ha en tandfraktur sen 2 år tillbaka och 2 hål till som är ganska stora ett på vardera sidan i överkäken - allt detta behöver säkert rotfyllas och nu får jag hjälp med det......tack snälla säger jag. Det är en rättighet att kunna få le och visa sina tänder om man nu är en glad skit!

Jag har känt att mina tänder är fula och jag vill inte visa dom - detta blir nu snart ett minne blott.


Sitter här ensam hemma och det doftar bullar - ska smaka snart snart.

Sen blir det dressa om för att när dottern kommer hem bär det av till Billingen och 5 km spåret och ett pass stavgång - det är jätteskönt och inte alls fånigt!

Har ni inte provat så gör det.

På söndag styr vi kosan mot Ullared - alla köptokigas Mecka. Inte för vi ska ha ngt speciellt - egentligen kan man åka dit och bara göra en stilstudie på hur människor beter sig!! Nu finns ju dessutom en bar inne i butiken!


Glöm inte att röra på er trots att det är lite grått, det mörknar tidigt - på med reflexer och ut för här är faktiskt nio plusgrader.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av susanne - 12 oktober 2013 00:35

Visst var det en helt vanlig torsdag och en helt vanlig fredag men något hade hänt....jag hade fått klorna i mig - kärleken hade nog slagit rot faktiskt. Det var länge sen - jag är en person som är avvaktande och lyssnar, känner av - detta beror på e...

Av susanne - 12 september 2013 15:47

Vissa dagar känns bara så där bra när man vaknar fast klockan är okristligt tidigt. Den här dagen skriver vi 12 september men det hade lika gärna kunnat vara i juli för så vackert är det utanför mitt fönster och jag känner mig lycklig inombords och...

Av susanne - 6 juli 2013 10:15

Sitter ensam i mitt kök efter en minst sagt turbulent vecka. Solen skiner in på min rygg och livet är lätt att leva en dag som denna - det spritter i benen för nu är sommaren här och jag som inte ens är en sommarfantast! Gårdagens första riktiga ...

Av susanne - 23 november 2012 16:16

Kan någon fatta hur fort tiden går? Det är fredag idag igen och jag tycker inte det är länge sen det var fredag.....det är måndag och så helt plötsligt fredag. Nästa helg är det första advent och vi får tända det första ljuset i staken! Själv har...

Av susanne - 23 oktober 2012 18:15

Måste väl fortsätta på gårdagens blogg och berätta om det evinnerliga borrandet utanför, om det nu är av intresse för någon - kanske jag kan vinna lite medlidande!! Jo då jag väcktes i morse klockan 06:00 av att det dunkade igång på andra sidan hus...

Ovido - Quiz & Flashcards