Alla inlägg den 7 januari 2012

Av susanne - 7 januari 2012 13:55

Jag  känner en viss tillfredsställelse med att alla helger är över och vi nu går mot normala veckor - åtminstone fram till påsk!

Visst snöar det ute så att jag inte ser till andra sidan gatan men snart kommer våren och det är något att se fram emot.

Har tänkt en del på hur mycket vi faller in i hur andra tänker och tycker, hur svårt många har att gå sin egen väg - jag ska ta några exempel.

Programmet "Så mycket bättre" visades på TV4 för en tid sen och Laleh hyllades för sina otroliga tolkningar och nästan alla man pratar med tycker det samma.....men jag tycker inte det - kan inte tycka att Eva Dahlgrens "Ängeln i rummet" blir så mycket bättre med Laleh. Den blir väldigt annorlunda men inte bättre inte ens bra!

En annan kontroversiell sak är att t ex ta ett glas vin på tisdagskvällen - det är inte okej. Då är man inte normal eller gemene man säger så åtminstone. Jag minns för några år sen när min särbo kom hem från Danmark och hade med sig några flaskor gott vin. Min dotter hade en kompis hemma vid middagen och jag och särbon tog ett glas vin till maten. Nästa dag fick dottern höra i skolan "dricker din mamma på tisdagen" - dottern tyckte inte det var konstigt och kontrade med "det spelar väl ingen roll vilken dag det är - man kan ju avstå resten av veckan". Men det är inte okej att tycka så eller göra så.

En annan sak är valet att leva själv - jag gillar min ensamhet och när jag vill ha tvåsamhet väljer jag det. Att leva så är inte heller helt okej - i många ögon betraktas man som lite konstig. Att välja hur man vill göra själv och att umgås när man har tid/ork det är mitt val, hur andra gör bryr jag mig inte om. Men att även i det här fallet gå sin egen väg betraktas som udda!

Nog om detta men jag tror nog ni förstår hur jag tänker och vad jag menar - våga ta steget häng inte på massan det är inte alltid bäst. Sluta tävla med grannen - när ni har alla de där sakerna vad ska ni då sträva efter!?

Har kollat på "The Voice" - en rolig programidé där jag får se den intelligenta  skitsnygga Ola Salo, förståndiga snälla Petter,  ungdomlige Uggla och så primadonnan vi va la Vida Carola som bara känns helt fel i sammanhanget. Radera henne från programmet för hon tillför inte mycket. Ser fram emot fortsättningen av detta program vad som komma skall av de blivande artisterna.

Väntar med tillförsikt på resultatet på V75 från Finland, ska det bli vinst idag!



Ovido - Quiz & Flashcards