Alla inlägg den 12 oktober 2013

Av susanne - 12 oktober 2013 00:35

Visst var det en helt vanlig torsdag och en helt vanlig fredag men något hade hänt....jag hade fått klorna i mig - kärleken hade nog slagit rot faktiskt. Det var länge sen - jag är en person som är avvaktande och lyssnar, känner av - detta beror på erfarenhet av tidigare saker i livet - fel kanske - man dömer alla över en kam, men tyvärr.

Men så händer något plötsligt man får en kontakt med en man som är empatisk, är som en själv och man hänger sig....men ändå vågar man inte riktigt tro att det är sant.

Vad som var sant var att dottern från sin lärlingsplats idag kom hem med världens blombukett till mg - mamma här får du...övis....jo nog var det det alltid. Hur stor som helst och den fick hon som tack för veckans jobb! Jo jo det går bra nu!


Åter till känslor och vad man gör.....frågade min barndomsvän om hon inte hade någon på lager men det verkade knapert....men kanske har jag funnit honom alldeles själv - lets the light explode!!! Lunch på måndag jo jo....och så ser vi vart det bär vägen!!!

Landet, djur, lika värderingar, samma erfarenheter...mitt i livet  - kan det bli bättre? Ja jag vet alla ni där ute..nämner inga men ni har varit par sen gymnasiet nästan men jag har inte spelat hela den vägen.....vurpat några gånger och exprimenterat mig fram!

Har i alla fall hittat någon som ser mig som den jag är - oavsett om jag arbetar eller har sjukersättning...pengar har ingen betydelse och pengar i de flestas sinnen brukar vara den felande länken allt ska vara lika.....nåväl vi har diskuterat detta att det inte kan bli lika - känns skönt.

Dagens bedrifter har varit långpromenad med Myran....besök hos dottern i blomsterbutiken, ...shopping på stan och god matlagning i slutet av dagen och en stor blomsterbukett från dottern. Jösses vad jag är nöjd över lite grann....tänk om alla vore lika nöjda vilken bra värld vi skulle ha då!

Jag vill egentligen inte ha något av någon - jag vill bara ha det där ovillorliga som jag tror jag har hitta - lyckos mig!

LCHF i all ära men ikväll syndade jag faktiskt både med vin och rotfruktschips...fast de där chipsen är nog lite nyttiga inbillar jag mig....som tröst vi får se vad vågen visar imorron och vad måttbandet säger.

Kära Charlotte om du läser detta hoppas jag du och Boris har smakat på skumpan och att den var god.....den kostade en del och jag har ingen aning vad den smakar - men den kanske var lite mums i alla fall.

Jag kan säga som så att jag längtar till måndag utan att ha några hormomsvängningar.....det kanske säger mycket, det händer ngt speciellt.

Var rädda om varandra för vi vet inte hur länge vi har våra älskade!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards