Direktlänk till inlägg 2 december 2011

Tur vi är annorlunda

Av susanne - 2 december 2011 21:52

Jag sitter och slötittar lite på TV - slajdar in på ettan och det är Skavlan. I och för sig har jag inte så många kanaler att välja emellan det är Barnkanalen, Kunskap, TV1, TV2, Fyran och Sexan men jag klarar mig fint med det här utbudet!

Börjar att se på Skavlan och idag är det faktiskt intressanta gäster för en gångs skull. Linn Ullman är djupet själv, har läst hennes böcker - intressanta, har ni inte gjort det....prova!

Sen äntrar bestefar själv scenen..Håkan Juholt som aldrig förnekar sig själv. Jag ska inte prata politik och inte säga vad jag röstar på - ärligt talat har jag nog aldrig röstat på samma parti!

Men Juholt kan verkligen konsten att kovända i allting - när till och med Skavlan krånglar till det och de andra gästerna frågar kluriga frågor kringlar han ut. Jag kan säga att honom vill jag inte ha som statsminister - han verkar inte ödmjuk på ett äkta sätt, mer som en farbror som säger "finns det några snälla barn här" eller "kanske en hamster"!

Genast slår det mig att han faktiskt är i min egen ålder men ändå är som en gammal grå farbror - svår att lyssna till, ingen som helst karisma eller utstrålning. Inget sug på något sätt!

Skavlan kan sitt men det kan inte Juholt men från det ena till det andra så har jag något roligt att berätta.

Köpte på vinst och förlust en Keno idag för 60 kr, glömmer och rätta den, klockan går och sätter mig framför datorn och slår upp Svenska Spel och rätt rad. Vinner genast 10 kr sedan 10 kr till, nästa rad 100 och då är jag nöjd. Kommer vidare till Keno7 där det blir rätt efter rätt......sen fattas det bara ett rätt tills jag har alla på plats och vips var där 500 kr till i plånboken. Sammanlagt 620 kr på satsade 60 kr är ett bra resultat på en halkig fredag.

Snart är det andra advent vi hastar mot jul men först lucia. Önskar jag kunde krympa dottern till lilla Anna och med lusselinne och krona i håret men nu är det långt och inget lussefirande. Vi dricker väl i alla fall lite glögg och tar några pepparkakor - fast på ålderns sensommar kanske jag skulle satsa på lucia!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av susanne - 12 oktober 2013 00:35

Visst var det en helt vanlig torsdag och en helt vanlig fredag men något hade hänt....jag hade fått klorna i mig - kärleken hade nog slagit rot faktiskt. Det var länge sen - jag är en person som är avvaktande och lyssnar, känner av - detta beror på e...

Av susanne - 12 september 2013 15:47

Vissa dagar känns bara så där bra när man vaknar fast klockan är okristligt tidigt. Den här dagen skriver vi 12 september men det hade lika gärna kunnat vara i juli för så vackert är det utanför mitt fönster och jag känner mig lycklig inombords och...

Av susanne - 6 juli 2013 10:15

Sitter ensam i mitt kök efter en minst sagt turbulent vecka. Solen skiner in på min rygg och livet är lätt att leva en dag som denna - det spritter i benen för nu är sommaren här och jag som inte ens är en sommarfantast! Gårdagens första riktiga ...

Av susanne - 23 november 2012 16:16

Kan någon fatta hur fort tiden går? Det är fredag idag igen och jag tycker inte det är länge sen det var fredag.....det är måndag och så helt plötsligt fredag. Nästa helg är det första advent och vi får tända det första ljuset i staken! Själv har...

Av susanne - 22 november 2012 17:08

Nu har det blivit så där igen - jag har helt enkelt inte haft kraft och ork att skriva här på bloggen men nu inför jul ska jag försöka vara lite aktivare med mitt bloggande. Har sett solen här i Skövde idag - härligt...inte för det var så många str...

Ovido - Quiz & Flashcards