Direktlänk till inlägg 1 december 2011

I smyg

Av susanne - 1 december 2011 09:59

Nog kan man säga att det händer hela tiden i smyg - fast det är inte meningen att vi ska märka det!

Kom att tänka på det igår när jag stod i kön och hade köpt juletiketter och det stod en kund framför mig.

Damen längst fram frågade lite vänligt om hon kunde få det inslaget - expediten svarade rappt "vi har en inslagningsdisk bakom dig - men du kan få lite snöre av mig".

Vi var kanske tre kunder i hela affären så det var inte för att hon hade mycket att göra utan mer principen.

Då slår det mig helt plötsligt att alltihop är naturligtvis uträknat. Papper får du ta själv, men snöre och etiketter finns inte. Pappret är ofta fult och tunnt så det är meningen att du ska köpa papper, snöre, rosett, etiketter i butiken.

 Då tjänar de naturligtvis pengar inte på bara det du handlar utan också på det du ska slå in klappen i.

Smart tycker kanske handlarna - jag blir mest irriterad över det förfarandet. Inte tänker jag köpa papper här, inte heller något snöre - jag går till pappershandeln och får i och för sig ge några kronor mer för sakerna men det är det värt!

Vackert papper och snöre som är lite kul!

I ärlighetens namn ska jag säga att Akademibokhandeln sliter i sitt anletes svett med paket och ett leende på läpparna och när jag frågar där får jag till svar "det är roligt att slå in paket trots att det är mycket att göra"!

Förrästen ta med er en kasse ut när ni handlar nästa gång - det är inte bara matbutikerna som tar betalt för plast/papperskassen.

I lördags var jag iväg och skulle köpa två grenkontakter och gick in på ett större köpcentrum och till en butik som har diverse. Jag inhandlar två grenkontakter och betalar 70 kronor när jag kommer till kassan. Naturligtvis förväntar jag mig att få en liten kasse att lägga kontakterna i eftersom jag kanske ska in i fler butiker på köpcentrat.

Nej någon kasse blir det inte om jag inte betalar för den! Mina kontakter är inte större utan jag kan hålla dem i handen - och utav tjejen i kassan får jag en plastkasse dubbelt så stor som en ICA-kasse. Jag frågar henne om hon inte har någon som är LITE mindre?

Får då snörpet till svar att dom har bara två varianter och då passar inte mina kontakter i den lilla. JÖSSES!

Så nästa gång ni handlar present och går till affären tänk på att handla papper/snöre/tejp och ta med en kasse!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av susanne - 12 oktober 2013 00:35

Visst var det en helt vanlig torsdag och en helt vanlig fredag men något hade hänt....jag hade fått klorna i mig - kärleken hade nog slagit rot faktiskt. Det var länge sen - jag är en person som är avvaktande och lyssnar, känner av - detta beror på e...

Av susanne - 12 september 2013 15:47

Vissa dagar känns bara så där bra när man vaknar fast klockan är okristligt tidigt. Den här dagen skriver vi 12 september men det hade lika gärna kunnat vara i juli för så vackert är det utanför mitt fönster och jag känner mig lycklig inombords och...

Av susanne - 6 juli 2013 10:15

Sitter ensam i mitt kök efter en minst sagt turbulent vecka. Solen skiner in på min rygg och livet är lätt att leva en dag som denna - det spritter i benen för nu är sommaren här och jag som inte ens är en sommarfantast! Gårdagens första riktiga ...

Av susanne - 23 november 2012 16:16

Kan någon fatta hur fort tiden går? Det är fredag idag igen och jag tycker inte det är länge sen det var fredag.....det är måndag och så helt plötsligt fredag. Nästa helg är det första advent och vi får tända det första ljuset i staken! Själv har...

Av susanne - 22 november 2012 17:08

Nu har det blivit så där igen - jag har helt enkelt inte haft kraft och ork att skriva här på bloggen men nu inför jul ska jag försöka vara lite aktivare med mitt bloggande. Har sett solen här i Skövde idag - härligt...inte för det var så många str...

Ovido - Quiz & Flashcards